Prozkoumejte všechny služby z energetického sektoru které nabízí platforma ENERGY-HUB
04. 04. 2025
Tento krok, který se má uskutečnit ještě tento měsíc, je jedním z prvních a nejzřetelnějších příkladů toho, jak se automobilky pomocí zvýšení cen vyrovnávají s 25procentními cly, která prezident Trump uvalil na dovoz automobilů a automobilových dílů, píše americký deník Deník The New York Times, který měl možnost prohlédnout si kopii tohoto sdělení.
Volkswagen plánuje v nejbližší době zadržet ty vozy, na které se cla vztahují, v přístavu. Prodejcům také sdělila, že cla mohou ovlivnit cenu sportovně-užitkového vozu Volkswagen Atlas, který se vyrábí v Chattanooze ve státě Tennessee, neboť obsahuje důležité dovážené komponenty. „Rozsah dopadu bude s největší pravděpodobností znám až v květnu,“ uvádí se ve sdělení.
Automobilka, včetně svých značek Audi a Porsche, dováží téměř celou svou modelovou produkci prodávanou ve Spojených státech. Kromě modelu Atlas montuje Volkswagen v Tennessee také elektrický sportovně-užitkový vůz ID.4 a sedan střední třídy Passat.
Volkswagen uvedl, že chce v tomto období značné nejistoty podávat velmi transparentní informace, píše se ve zprávě prodejcům. „Máme na srdci nejlepší zájem našich dealerů a zákazníků, a jakmile vyčíslíme dopad na podnikání, podělíme se s našimi dealery o naši strategii,“ uvedla společnost.
V reakci na Trumpova cla provádějí kroky i další výrobci automobilů. Společnost Stellantis, která vlastní značky Jeep, Ram, Dodge a Chrysler, ve čtvrtek informovala, že dočasně zastavuje výrobu v jednom závodě v Mexiku a v dalším v Kanadě.