Prozkoumejte všechny služby z energetického sektoru které nabízí platforma ENERGY-HUB
19. 05. 2025
"Spolupracujeme s výrobci dronů, kteří vyžadují technologicky špičkové evropské bateriové řešení,“ řekl Boček. Firma se dosud zaměřovala na baterie pro elektromobily a pro elektrické prostředky s vertikálním vzletem a přistáním.
Evropa se snaží zvýšit produkci tanků, radarů a zbraní, jak to žádá americký prezident Donald Trump. Ten už dříve řekl, že by se Evropa měla sama postarat o svou vlastní obranu. Některé firmy proto začaly přestavovat automobilové závody na vojenskou výrobu. Například německá společnost Rheinmetall, která je největším evropským výrobcem munice, chce dva závody na automobilové díly přeměnit tak, aby mohly vyrábět obranné vybavení. Podobně francouzská muniční společnost Europlasma přebírá slévárnu, kterou dříve vlastnila jedna francouzská automobilka.
Společnost InoBat uvedla, že článek E10 se nabije za méně než 15 minut. Zvládne o 40 procent větší užitečné zatížení a poskytne o 60 procent delší dobu letu než články, které jsou v současnosti na trhu. Boček uvedl, že pro InoBat jde o přirozený vývoj, za kterým je poptávka po vysoce výkonných bateriích evropské výroby na trzích s obrannými i průmyslovými drony.
Slovenský výrobce baterií si zajistil přes 400 milionů eur (deset miliard Kč) na další rozvoj, včetně 100 milionů eur oznámených loni v prosinci. Desetiprocentní podíl drží ve firmě InoBat čínský výrobce baterií Gotion. Jejich společný podnik začne v roce 2027 vyrábět baterie pro elektromobily německého Volkswagenu.
Ředitel Boček agentuře Reuters také řekl, že byznys s bateriemi pro drony je oddělený od společného podniku s firmou Gotion. Zcela přitom podle něj splňuje požadavky dodavatelského řetězce NATO.