Prozkoumejte všechny služby z energetického sektoru které nabízí platforma ENERGY-HUB

Zpět na novinky

Škoda Auto urputně naléhá na Volkswagen, potřebuje získat klíčové investice, říká Jahn

19. 05. 2025

Co děláte jinak než většina ostatních značek koncernu Volkswagen, kterým se daří o poznání hůře než vám?

Před nějakými čtyřmi roky jsme značku nastavili na strategii Next Level. Funguje z hlediska modelového portfolia, designu, pozice i marketingu. Zapadlo to do sebe a je to i v souladu s tím, co chtějí zákazníci v Evropě. Ukazuje se totiž, že rozvoj elektromobility nebude tak rychlý, jak se čekalo.

A ty rozdíly oproti jiným značkám v koncernu?

Myslím si, že to nemusíme zužovat jen na koncern. Škoda svými výkony předčila nejen objemové, ale i prémiové značky v Evropě, ať už co do tempa růstu, profitability, nebo zvyšování hodnoty vlastní značky. Ale vy chcete vědět, co děláme jinak – patrně jsme dobře zvolili produktovou politiku, externí i interní design. Nikdy jsme nešli do extrému samých displejů, volíme zlatý střed kombinace tlačítek a obrazovek. Není to tak, že bychom nebyli odvážní. Ale snažíme se ten zlatý střed dotahovat k dokonalosti. Nabízet to, na co je zákazník připraven. A pak bych zmínil skvělou souhru mezi vývojem, nákupem, výrobou, prodejem a finančním oddělením. Události jako pandemie a čipová krize nás naučily lépe plánovat, týmy jsou dobře sehrané.