Prozkoumejte všechny služby z energetického sektoru které nabízí platforma ENERGY-HUB

Zpět na novinky

V Česku je elektrifikovaná pouze třetina železničních tratí, ale máme připravena řešení

10. 06. 2025

Nový vlak RS Zero bude mít středoevropskou premiéru na Rail Business Days 2025 v Ostravě. Čím je výjimečný a jaké jsou jeho výhody oproti konkurenčním strojům z pohledu cestujících i provozovatelů?

Vlak RS Zero navazuje na předchozí model RS1, má ale plně dekarbonizovaný pohon. Díky tomu je RS Zero zcela unikátním vozidlem pro neelektrifikované nebo částečně elektrifikované tratě. Jedná se o jedno‑ nebo dvouvozovou jednotku až se 165 místy k sezení. Je to ideální vlak pro české železnice, a to nejen pro regionální dopravu s menším provozem, ale i pro tratě, které nejsou elektrifikovány a potřebují nízkoemisní, nebo dokonce bezemisní hybridní provoz.

Dojezd vlaku na jedno nabití baterií je až 150 km, v případě vodíkového pohonu dokonce 800 km. Do rodokmenu RS Zero je navíc zapsané i Česko, neboť se na jeho vývoji významně podílelo pražské vývojové centrum. RS Zero tak je zde „doma“ stejně jako ostatní bezemisní vlaky. Věřím, že mu české koleje budou vyhovovat a že se zde brzy dočkáme provozu tohoto vlaku pro 21. století.