Prozkoumejte všechny služby z energetického sektoru které nabízí platforma ENERGY-HUB
01. 10. 2025
Koncept uzavřené smyčky (closed loop) vychází z ideologie, že každý obalový či výrobní materiál by se měl recyklovat zpět do stejného účelu, ze kterého pochází. PET láhev na vodu se má stát znovu PET láhví na vodu, pneumatika znovu pneumatikou, kelímek od jogurtu má být znovu obalem pro jogurt a kartonová krabice znovu a stále kartonovou krabicí. Z hlediska environmentální marketingové PR komunikace jde o silné a pro lajky snadno srozumitelné sdělení. Jako by je připravilo reklamní oddělení nějakého potravinářského koncernu nebo jimi najatý ,,zelený odborník na cirkulární ekonomiku". Jenže odborná realita je jiná. Problém nastává v okamžiku, kdy tento uměle vytvořený a ničím reálným nepodložený PR koncept naráží na požadavky kvality výroby, limity recyklace a zákony chemie a fyziky materiálů. Tedy na skutečnou odbornost oběhového hospodářství, nikoli na zelenou marketingovou cedulku k danému produktu, pro možnost stanovení vyšší ceny výrobku ve jménu ,,záchrany planety".