Prozkoumejte všechny služby z energetického sektoru které nabízí platforma ENERGY-HUB

Zpět na novinky

Konec spalovacích motorů plánuje už řada zemí, Česko s podporou bezemisní dopravy zatím brzdí

04. 05. 2021

Motivace pro elektromobilní revoluci dnes je jasná: snížit emise z dopravy, očistit svět od fosilních paliv, která docházejí nebo se nacházejí v geopoliticky nestabilních zónách. Zásadní boj se pak vede s oxidem uhličitým, který je hlavním přispěvatelem globálního oteplování. Jeho emise navíc rostou. I proto, že aut s méně ekologickými spalovacími motory je stále víc a jsou větší a těžší. A ve velkých městech pak mají na svědomí až 90 procent veškerého znečištění ovzduší.

V Evropské unii od roku 2020 vzrostl nárok na nižší emise CO2 z provozu u nově vyrobených aut ze 130 na 95 gramů CO2 na kilometr. Do roku 2030 má tento ukazatel klesnout pod 60 gramů CO2 na kilometr. Počítá se za jednotlivé automobilové koncerny, které v Evropě podnikají, jako průměr všech jimi vyrobených aut. U elektromobilu jsou jeho započítávané emise CO2 na kilometr nula. Podobným směrem pak jde nově třeba i administrativa amerického prezidenta Joea Bidena. Orientaci na elektromobilitu nedávno ohlásila také Čína.

„V podstatě jediná technologie, která může umožnit ty velmi ambiciózní a tvrdé emisní limity naplnit, je elektromobilita. Automobilky v podstatě nemají jinou možnost nežli masivně investovat do elektromobility a doufat, že to celé bude fungovat,“ popisuje viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar to, jak celé odvětví s danou regulací pracuje.

Více informací zde.

Zdroj: ČT24