Prozkoumejte všechny služby z energetického sektoru které nabízí platforma ENERGY-HUB

Zpět na novinky

Zaskočil vás vysoký nedoplatek za energie? Poradíme, jak to řešit

14. 10. 2021

V první polovině září obcházejí pracovníci distributorů energií část českých domácností, aby provedli roční odečet elektroměrů. Tím zjistí jejich skutečnou spotřebu. Zjištěné stavy pak předávají dodavateli, který zhruba do 15 dnů majiteli odběrného místa vystaví roční vyúčtování. V něm si každý přečte spotřebu elektřiny, případně zemního plynu za poslední rok. A s napětím čeká, zda má vůči dodavateli energie nedoplatek, anebo v tom příjemnějším případě přeplatek.

Letošní vyúčtování spotřeby elektrické energie byl doslova šok pro 26letou Kláru. Ta žije ve třetím patře bytového domu na malé obci v pronajatém bytě o rozloze zhruba 60 metrů čtverečních. 

„Po otevření ročního vyúčtování spotřeby elektřiny jsem si byla jistá, že jde o nedorozumění, společnost mi vyměřila nedoplatek ve výši téměř 28 tisíc korun,“ vypráví Klára.

V bytě bydlí sama, ve všední dny bývá v práci, domů se vrací kolem šesté hodiny večer. „Nevařím si, spíše jen ohřívám, topím sice elektrřinou, ale ve dvou místnostech mám po většinu roku topení vypnuté a měsíčně dodavateli energií pravidelně posílám zálohu ve výši 1 500 korun,“ říká Klára s tím, že s doplatkem by ji roční náklady na energii vyšly na 3 900 korun za měsíc. A to se jí zdálo na byt s jednou osobou opravdu příliš.