Prozkoumejte všechny služby z energetického sektoru které nabízí platforma ENERGY-HUB

Zpět na novinky

Stellantis plánuje tovární přestavby ojetých dodávek na elektromobily

20. 11. 2023

Stellantis chce nabídnout přestavby dieselových dodávek střední velikosti poslední generace. Záměr se týká vozů Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Opel/Vauxhall Vivaro, přičemž teoreticky by do programu mohly být zahrnuty i identické vozy Fiat Scudo a Toyota ProAce.

Všechny tyto modely již existují ve spalovací i elektrické verzi, které se na první pohled zásadně neliší.

Xavier Peugeot, vedoucí obchodní jednotky dodávek Stellantisu, řekl pro Autonews Europe, že cílem projektu přestavby je učinit dodávky s nulovými emisemi dostupnější pro majitele malých podniků, kteří nechtějí investovat do zbrusu nového modelu.

Podle něj bude přestavba stát méně než 20 000 eur, tedy 490 tisíc korun, za kus a bude probíhat ve výrobních závodech Stellantisu. Program bude zpočátku zaměřen na Francii s využitím vládních pobídek. Ty mohou pokrýt až 40 % nákladů na přestavbu až do maximální výše 10 000 eur, pokud si majitel elektrickou dodávku ponechá déle než rok nebo s ní najede alespoň 6000 km, než vozidlo prodá.

Dodávky vymění čtyřválcový vznětový motor BlueHDi za čistší plně elektrické pohonné ústrojí. Xavier Peugeot uvedl, že nabídnou dobrý dojezd, ale připustil, že bude nižší než hodnoty 224–350 km, které nabízejí elektrické dodávky z továrny.

Ty jsou dodávány s 50kWh a 75kWh bateriovými sadami a jedním elektromotorem produkujícím 100 kW, 136 koní, a točivým momentem 260 Nm, i když není jasné, zda budou použity také pro konverze.

Tato generace lehkých užitkových vozidel byla představena v roce 2016 s diesely pod kapotou, přičemž plně elektrické verze následovaly v letech 2019–2020.

Kromě Stellantisu se francouzských vládních pobídek chytil i konkurenční Renault ve spolupráci s francouzskou společností Poenix. Tento program se věnuje přestavbě většího masteru a je zaměřen na dodávky vyrobené před více než pěti lety, přičemž přestavba probíhá v „Refactory“ Renaultu ve francouzském Flins.