Prozkoumejte všechny služby z energetického sektoru které nabízí platforma ENERGY-HUB

Zpět na novinky

Švýcaři staví hydroplán na vodíkový pohon s doletem 600 km

27. 07. 2024

Zatímco technologie baterií se stále vyvíjí, společnost JEKTA se zavázala prozkoumat všechny potenciální možnosti, které zvýší dolet a užitečné zatížení jejího letadla s nulovými emisemi. Předpokládá se, že letoun PHA-ZE 100 poháněný palivovými články PGS společnosti ZeroAvia dosáhne doletu až 600 km a zvýší užitečné zatížení až o jednu tunu, čímž ještě více rozšíří možnosti letadla. Díky vodíkovému palivovému systému podporujícímu životnost až 20 000 hodin lze rovněž snížit provozní náklady a náklady na údržbu. Díky úzké spolupráci budou společnosti JEKTA a ZeroAvia vyvíjet a certifikovat integrovaný systém PGS, včetně měničů, dalších elektronických součástí a vodíkové nádrže a palivového systému.

V popisu společnosti se uvádí, že letadlo je konfigurováno pro vzlet a přistání v pobřežních vodách, řekách, kanálech a lagunách i na pozemních ranvejích. A celková konstrukce může „akceptovat stávající a budoucí řešení pro skladování energie“. Původní plány počítaly s bateriovou technologií, která by dodávala energii elektromotorům, ale partnerství se společností ZeroAvia jasně ukazuje na vodík, který umožní delší lety s nulovými emisemi a větším užitečným zatížením. V této fázi spolupráce se hovoří o doletu v rozmezí 500 až 600 km a zvýšení užitečného zatížení o jednu tunu.