Prozkoumejte všechny služby z energetického sektoru které nabízí platforma ENERGY-HUB

Zpět na novinky

Elektromobily čínského gigantu narážejí na odpor Němců. BYD mají spasit další dealeři

17. 10. 2024

BYD se chce v Evropě s elektromobily dlouhodobě etablovat, podobně jako se to v minulosti podařilo japonským nebo jihokorejským značkám. Už ve střednědobém horizontu výrobce cílí na alespoň pětiprocentní podíl na trhu s bateriovými elektromobily a plug-in hybridy, úspěch v Německu je proto zásadní. Odbyt tam však dál zůstává daleko za očekáváním, přestože firma nainvestovala masivní prostředky do propagace – byla například hlavním sponzorem letního mistrovství Evropy ve fotbale, které hostilo právě Německo.

O změnu trendu se má postarat Stella Li. Jak jí chce dosáhnout, popsala na pařížském autosalonu v rozhovoru pro Automobilwoche a Automotive News Europe. „S výsledky nejsme spokojení,“ konstatovala výkonná viceprezidentka. „To je také důvod, proč v příštích několika měsících uvidíte v BYD několik velkých změn,“ avizovala.

I ona sama je jednou z oněch změn. Už loni v květnu nahradila Michaela Shu v pozici, ve které zodpovídá za úspěch v Evropě. Zatímco ve Velké Británii, Francii a ve Španělsku se letos daří navyšovat prodeje o 1830, respektive 1826 a 1087 procent na jednotky tisíc vozů na každém z trhů, v Německu a ve Švédsku odbyt naopak meziročně poklesl o 38 procent a 1650 vozů, respektive 66 procent a 648 vozů, vyplývá z dat Dataforce.