Prozkoumejte všechny služby z energetického sektoru které nabízí platforma ENERGY-HUB
19. 09. 2024
Za klíčový důvod útlumu tohoto odvětví evropské ekonomiky se pokládá, že zaostalo za konkurencí. Zejména auta vyrobená v Číně mají čím dál větší podíl na celkové světové produkci (loni skoro třetina, před deseti lety jen čtvrtina), a to právě na úkor výroby mimo jiné v Evropě.
Zároveň ale německé firmy mluví o problémech se sháněním zaměstnanců. Za takové situace je zavírání fabrik a propouštění lidí vlastně zdravým posouváním ekonomiky k rovnováze: podnikatelské projekty s nejnižší přidanou hodnotou, a tedy s nejnižší schopností platit svým zaměstnancům dostatečně vysoké mzdy (a to jsou nejspíš například právě montážní závody automobilek), mají holt zejména v bohatých evropských zemích čím dál míň prostoru a musí se posunout jinam, kde je práce – a případně i další vstupy – levnější. Lidé dosud pracující v těchto montážních závodech se pak můžou přemístit k jiným zaměstnavatelům, kteří jsou na tom hospodářsky líp.