Prozkoumejte všechny služby z energetického sektoru které nabízí platforma ENERGY-HUB
14. 11. 2024
"Systém centrálního zásobování teplem byl v Bohumíně po zářijové povodni prakticky nefunkční, velká voda zaplavila většinu předávacích stanic. Zničila nebo vážně poškodila strojní části, elektroinstalace i řídicí jednotky. Původní odhady, že zprovoznění potrvá několik měsíců, se naštěstí nepotvrdily," připomněla mluvčí. Dodávky tepla a teplé vody se podařilo obnovit zhruba tři týdny po záplavách, stále jde však o provizorní řešení.
"Dodávky jsme obnovili co nejrychleji s tím, že pro domácnosti je důležité mít alespoň nějaké teplo než vůbec žádné. Celý systém stále pracuje v nouzovém režimu a možnosti regulace a kontroly jednotlivých stanic jsou velmi omezené. Čekací lhůty na dodávky komponentů nutných k návratu do normálu jsou v řádech týdnů až měsíců a často ještě váznou," uvedl místostarosta Igor Bruzl (SOCDEM).
Nájemníci, kterým do bytů proudí teplo v nižší kvalitě, se podle mluvčí nemusí obávat, že by se jim vytápění prodražilo. "Pokud mají vytápění nastaveno na maximální stupeň a radiátory jsou přesto vlažné, platí, že jednotlivé měřiče vždy započítávají skutečnou teplotu v tělesech. Domácnosti tak uhradí pouze reálný odběr tepla,“ řekla vedoucí odboru správy domů Kateřina Pálková.
Podle mluvčí se zatím u více než 50 procent stanic nepodařilo obnovit přímé vizuální propojení s centrálním systémem. Pracovníci dispečinku tedy nemají okamžitý přehled o aktuálních poruchách nebo výkyvech v dodávkách tepla v těchto stanicích. "Za běžného provozu systém bezprostředně hlásí konkrétní problém v daném místě a naši technici mohou na situaci rychle reagovat. V současné době nemají k dispozici data v reálném čase, a proto se o poruše velmi často dozvídají až na základě telefonického oznámení,“ uvedl ředitel technických služeb BM servis Marek Pieklo.
Z celkového počtu 4700 bytů se komplikace týkají maximálně stovek domácností. Mohou ale postihnout i oblasti, kde dosud nájemníci žádné problémy nepociťovali. Radnice vyzývá nájemníky, aby případné problémy s teplem a teplou vodou oznámili co nejdříve buď přímo BM servisu, případně bytovým technikům z odboru správy domů.